برگه تقلب فروش حضوری

۱. آیا قبل از فروش در صورت امکان در مورد مشتری تحقیق کرده ‌اید؟ اگر می‌دانید با چه کسی قرار است حرف بکنید در اینترنت در مورد او جستجو کرده ‌اید تا اطلاعاتی کلی به دست آورید.

۲. اگر شما مراجعه می‌کنید طوری برنامه‌ریزی بکنید که دقیقا راس ساعت مقرر در محل حاضر باشید. حتی بهتر است چند دقیقه زودتر برسید و منتظر بمانید تا در آرامش بیشتری باشید.
فروشگاه اینترنتی



طراحی سایت فروشگاهی

۳. به محض دیدن مشتری اقطعا لی آیا یخ‌شکنی می‌کنید؟ یخ‌شکنی همان ایجاد ذهنیت خوب اولیه و به وجود آوردن حس خوب در طرف مقابل است. برای یخ‌شکنی خوب است لبخند بزنید و در ابتدای حرف به موضوعی غیرکاری اشاره بکنید . برای مثال در مورد مشتری حرف بکنید .

۴. قبل از هرگونه حرف در مورد محصولات یا خدمات خود، خریدار را معاینه می‌کنید؟ معاینه همان سوال کردن پرسشها مناسب است. با سوال کردن پرسشها کافی، از شرایط خریدار کاملا آگاه شوید و قبل از این کار هیچ وقت توضیحی در مورد محصولات ندهید.

۵. بعد از سوال کردن پرسشها کافی وهله تایید یا تشخیص را به خوب ی انجام می‌دهید؟ بعد از اتمام معاینه باید تمام اطلاعاتی که از خریدار گرفته‌اید را برایش تکرار بکنید تا مطمئن شود به حرف‌هایش به دقت گوش داده‌اید و خودتان نیز مطمئن می‌شوید اطلاعات را به درستی دریافت کرده ‌اید.

۶. آیا تجویز را به درستی انجام می‌دهید؟ در این وهله باید به خریدار محصول یا محصولات مناسب را پیشنهاد بکنید . چنانچه چند مورد وجود دارد بهتر است از بهترین و گران‌ترین گزینه‌ شروع کنید. از این مساله نترسید که ممکن است خریدار با شنیدن قیمت بهترین مورد منصرف شود. بعد از ارائه بهترین مورد ممکن، به ترتیب گزینه‌های بعدی را که ارزان‌تر می باشند معرفی بکنید .

۷. چنانچه خریدار مردد بود و گفت بعدا تصمیم خواهد گرفت به او پیشنهاد ویژه بدهید. به او بگویید که چنانچه تا تاریخ ساعت معین ی از شما خرید نماید یک مزیت ویِژگزینشه برایش درنظر خواهید گرفت. این مزیت می‌تواند یک جایزه کوچک، ارسال ، تخفیف یا هر چیز دیگر باشد.

۸. قبل از انتها فرصت پیشنهاد ویژه این موضوع را به خریدار یادآوری می‌کنید؟ خوب است در قدم قبلی شماره موبایل او را گرفته باشید و به کمک پیام کوتاه این مورد را به او یادآوری بکنید .
فروشگاه ساز